Cine informeaza, cine ne prezinta analize (anul 2010)

 

Trusturi:

- Ringier: Capital (economic, saptamanal); Evenimentul Zilei (general, zilnic); Libertatea (tabloid, zilnic); Bolero (femei, lunar); Bravo  si Bravo Girl (adolescenti, bi-lunara); Diva (femei, saptamanala); Lumea femeilor (femei, saptamanala), Libertatea pentru femei (femei, saptamanala), TV Mania (ghid dv, saptamanal), Unica (femei, lunar), TV Satelit (ghid tv, bi- lunar);

 

- Realitatea-Catavencu: Realitatea TV (televiziune stiri); The Money Channel (televiziune economica), Romantica (televiziune femei) ; CineStar (canal filme); Academia Caţavencu (investigatie si pamflet, saptamanal); Cotidianul (general, zilnic,); Idei în Dialog; (cultura, lunara) Business Standard (economic, zilnic); Money Express (economic, saptamanal); Tabu(femei, ) SuperBebe (copii); 24FUN (informare, saptamanal); Aventuri la pescuit Bucătăria pentru toţi (bucat); Radio Guerrilla (radio); Realitatea FM (radio); Gold FM (radio)

 

- Medien Holding (detinut in parte de de WAZ Media si de The Nova Group?Familia Adamescu): Romania Libera (general, zilnic), Domus (home&deco), Caminul (home&deco), Casa Mea,(home&deco) Planul Casei Mele (home&deco), Unelte si Echipamente (home&deco), Util (home&deco) and Clever Travel (turism)

 

- Dogan Media International: Kanal D (televiziune, general - participatie 25% Ringier)

 

- MediaPro: Central European Media Enterprises Ltd. (CME) (detinut 30% de Time Warner): PRO TV (televiziune), PRO TV International, Acasa (televiziune), PRO Cinema (televiziune), Sport.ro (televiziune) si MTV Romania (televiziune); ProFM (radio); InfoPro(radio); ProFM Dance (radio);  cinematografe (Cinema Pro;  Hollywood Multiplex Bucuresti Mall; Hollywood Multiplex Lotus Oradea); MEDIAFAX (agentie de stiri); Indoor Media (Publicitate indoor); Ziarul Financiar (economic, zilnic); Gândul (general, zilnic); Prosport (sportiv, zilnic); Bihoreanul; Clujeanul;(general, zilnic); Hunedoreanul (general, zilnic); Ieseanul; BUSINESS Magazin (economic, saptamanal); PROTV Magazin (ghid tv, saptamanal); Time Out; (lifestyle, lunara) ProMotor (auto, lunara); Ce se intampla, Doctore? (sanatate, lunara); The ONE (femei, lunara)

 

- Lagardère: EuropaFM (radio); VibeFM (radio); Radio21 (radio); SmartFM(radio); ImpulsRadio (radio)

 

- SBS (detinut de ProsiebenSat.1): PrimaTV (televiziune); KissTV(televiziune); KissFM (radio); MagicFM(radio); OneFM(radio)

 

- Intact: Antena 1 (televiziune); Antena 2 (televiziune); Antena 3 (televiziune); Euforia / Antena 4;(televiziune) Antena Internaţional / Antena 5; GSP TV (televiziune) (se imparte in GSP1 si GSP2); Top TV; (televiziune) ;Business TV;(televiziune) Jurnalul Naţional; (general, zilnic) Gazeta Sporturilor (sportiv, zilnic); Săptămâna Financiară (financiar); Ghimpele (general, saptamanal); Felicia; (femei, saptamanal) ; Tango; 4WD; BBC Good Food; BBC Good Homes; BBC Top Gear; Romantic FM (radio); Metropol FM (radio); Radio ZU (radio); Amos News (agentie de stiri)

 

- Centru National Media:  Naţional TV (televiziune);  N24 (televiziune);  Favorit TV (televiziune);  Transilvania TV (televiziune);  National FM (radio);  Favorit FM (radio);  Realitatea Romaneasca (general, zilnic);  Realitatea Bihoreana (general, zilnic); Crisana;  Reggeli Ujsag;

 

- News Corporation (12,5 % - proprietari, printre altele, a retelei FOX) si Ismar International: B1 (televizune)

 

GRILELE DE PROGRAME ALE RADIODIFUZORILOR PUBLICI ŞI PRIVAŢI (2008)

Programele de ştiri domină la TVR1 şi Pro TV (circa 25% din timpul total de emisie).Antena 1 şi Prima TV dedică şi ele un timp substanţial acestor programe (aproape 20%). Paradoxal, cel mai mare spaţiu de emisie alocă ştirilor posturile OTV şi B1TV,posturi cu rating modest, sub 1%. Fac acest lucru pentru că este ieftin să produci programe de ştiri tabloidizate, bazate de relatări jurnalistice care nu intră în esenţă,limitându-se la scandaluri, zvonuri şi bârfe. Divertismentul predomină la Antena 1, în timp ce Pro TV se axează pe filme, în detrimentul spectacolelor de divertisment (46,3% faţă de 11%). Unele posturi au lansat programe de televiziune inovatoare, interactive, care includ sondaje de opinie. Printre acestea se numără talk-show-ul „Zece pentru România” (de la Realitatea TV), cu participarea unui mare număr de telespectatori şi „Mari români” (de la TVR1), un program care a luat drept model programul BBC „Greatest Britons”. [..]

În general, sportul şi programele meteo atrag cea mai mare audienţă. La televiziunea publică, Campionatul Mondial de Fotbal şi Cupa UEFA au obţinut cele mai mari rate de audienţă în 2006, urmate de programul „Mari români” şi „Surprize, surprize”, unul dintre cele mai populare reality-show-uri ale TVR în ultimii ani. Cu toate acestea, cotele de audienţă ale TVR 1 au scăzut în primele nouă luni ale lui 2007. Foarte apreciată în 2006 pentru calitatea unor programe precum magazinul ştiinţific „Dincolo de hartă”, programul de călătorii „Bazar” şi cel de ştiri şi analize „Top 7”, TVR” a trebuit să renunţe la aceste programe în 2007, motivul invocat fiind dificultăţile financiare. Un program precum „Bazar” costă doar 2.000 de euro pe ediţie. Potrivit lui Sassu, chiar şi aşa s-a dovedit prea scump pentru SRTv, care înregistra pierderi de 9 milioane de euro la 30 iunie 2007.103 În 2006, TVR 2 reuşise să atragă un public cu educaţie superioară, după ce renunţase la difuzarea de telenovele în favoarea unor programe de mai bună calitate. După scandalurile de cenzură din octombrie 2007, situaţia din SRTv este confuză. Această evoluţie survine aprecierilor pe care le-a câştigatîn 2006, când televiziunea publică era, potrivit unor observatori, „cea care stabileşte tendinţele, atât în ceea ce priveşte programele, cât şi în materie de filme bune […].” Programele culturale şi artistice ale postului, precum „Profesioniştii”, „Garantat 100%” sau „Lumea citeşte” se bucurau de audienţe foarte bune. Postul de ştiri Realitatea TV a întrecut TVR1 la audienţele dezbaterilor şi talk-showurilor. Programele lor au obţinut o audienţă media de 18,3%, faţă de 12,2%, cât a înregistrat TVR 1.

(sursa:raportul  Television across Europe: Televiziunea în Europa www.mediapolicy.org )